dinsdag 21 juli 2015

Apollo Bay en Warrnambool

We namen tijdelijk afscheid van mijn zus, Winston en wellicht voor een hele tijd van uncle Hugh, want die vertrekt de volgende dag weer voor een hele tijd op business trip.

Zoals voorspeld viel het weer heel erg tegen. Koud en regenachtig. Gelukkig hadden wij kleurige jassen, want al de rest op de foto's is behoorlijk grijs. In Appolo Bay zijn we goed uitgewaaid langs het strand en een deel van de Great Ocean walk. We hebben in de verte zelfs zeehondjes gezien. De wandeling was met momenten avontuurlijk, omdat de doorgang tussen de zee en de rotsen soms wat smal was en de zee soms gevaarlijk dichtbij kwam.

Koud of niet, onze kids wilden het water in.

Zeehondjes in de verte op een rots.

Zeehondjes spotten.

Ondanks het slechte weer genieten we van onze vakantie down under.

Avontuurlijke wandeling, snel een foto maken en verder wandelen.

Geen slangen gezien, wellicht te koud voor de beestjes...

Onderweg naar Warrnambool zijn we gestopt aan Otway Tree Top Walk en de triplet falls. Die bevonden zich in een regenwoud in het Otway national park. De wandeling naar de triplet falls hebben we nog behoorlijk droog gehouden, maar tijdens de Otway Tree Top Walk werden we nat tot op ons ondergoed. De wandeling zelf was wel spectaculair en bracht ons naar de toppen van de bomen, zo'n 46 meter boven de grond. Dat is wat anders dan 'wandelen tussen de bomen' in Plankendael!!!
In de auto werd de verwarming op max gezet en ging de reis verder. Onderweg stopten we bij de trekpleister bij uitstek: de 12 apostelen. Dit was 1 van de weinige plekken waar we veel toeristen bij elkaar gezien hebben. We hebben even gewacht of de zon wou komen piepen voor een mooie foto, maar helaas ... alweer grijs. Nog wat verder waren er nog enkele leuke lookouts, maar het begon ondertussen te schemeren en besloten we naar onze volgende slaapplaats door te rijden

Treetop Walk in de regen. Halfweg, nu nog de toren beklimmen.

Uitgeregend op de top van de toren.

Enkele van de 12 apostelen. Er zijn er ondertussen al enkelen in de zee gestort.

De London Bridge, die ook al gedeeltelijk in zee gestort is.

In de Big4 holiday accomodation werd ons een overdekt zwembad met whirlpool beloofd. Er was inderdaad een dak boven ons hoofd, maar de zijkanten waren wel open. We hadden onze kinderen echter beloofd dat ze mochten zwemmen, dus die waren niet meer te houden. Bij temperaturen van minder dan 10 graden Celsius, sprongen ze opgewekt in het toch wel aangename warme zwembadwater, terwijl mama aan de kant zat te verkleumen. De volgende dag was de lucht weerom grijs en dreigend. Warrnambool is gekend om zijn whale watching, dus gingen we op weg naar de lookout. We hebben toch enkele keren een walvis zien opspringen. Dat was een lichtpunt op deze gure dag. We zagen de buien over de zee dichterbij komen en konden tijdig naar de wagen spurten om te schuilen voor een stevige hagelbui. Zo zijn we een 4-tal keer van de lookout naar de wagen gelopen, totdat ze de indruk hadden dat de walvissen verder getrokken waren.

Onze swimmingpool and spa in Warrnambool.

Fotomodel in spe.

Oceaan met walvissen en hagelstorm in zicht.

's Avonds zijn we op tijd in bed gekropen, want we moesten de volgende dag meer dan 800 km rijden om om 17u30 bij de ferry te zijn om naar Kangaroo Island te varen.

1. Hopen op beter weer. Bekijk nog veel dingen en nog veel plezier samen. Wij vertrekken morgen naar de Provence. Groetjes

2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.